Monday, July 11, 2011

A friend in need - hjälp!

Jag är inte den som ber om hjälp. Jag vet inte hur och varför det kommer sig, men från någonstans har inställningen att stoiskt uthärda svårigheter i ensamhet drillats in i mig. Vilket är nobelt på sitt sätt, men det är också den sortens livsinställning som gör att klokare människor i mitt liv himlar med ögonen och undrar varför jag ska envisas med att vara så korkad.

Det som har hänt är att en okänd någon stulit min plånbok, innehållandes visakort, ID-kort och ungefär alla kort en behöver när en är ute i fält. Vilket kommer att vara besvärligt och kostsamt att byta ut, och det är här ordet "hjälp" kommer in i bilden.

Att samme någon drack upp ett halvt tusen kronor på en lite smådyr bar innan jag hann spärra kortet hjälper inte.

I all korthet har jag mer utgifter än pengar just nu, och behöver hjälp för att hålla mig över ytan. Som någon slags tur i oturen så har jag billiga vanor, vilket gör att även små summor hjälper - särskilt med tanke på att jag äter för 25 kronor om dagen. Ergo - varje krona räknas, och det finns inget som är för lite. Och om det till äventyrs blir för mycket kommer jag göra mitt bästa för att lämna tillbaka det.

Det finns olika sätt att hjälpa. Du kan dels flattra (förstås), men även donera till kontonummer (clearing 8452-5) 903494669-0 (ett Swedbankkonto). Eller, om du hellre föredrar det, med kort via knappen nedan.

Som sagt - varje krona hjälper, och jag skulle inte skriva det här om det inte vore akut.

Tack på förhand. Och kärlek till er som redan hjälp mig på olika sätt, däribland Anna och Gonte och Emil. <3

Donera

Flattr this

4 comments:

  1. Du får lite dollars från mig. Notera att eventuell hemförsäkring bör täcka kortsaker så länge man anmäler så fort man kan och sådant där. Men förstår att det är jobbigt oavsett.

    ReplyDelete
  2. Tack! Det hjälper mer än du tror. <3

    ReplyDelete
  3. Det kommer pixlar när jag är hemma där min bankdosa bor.

    ReplyDelete
  4. Jag tackar och bockar. :3

    ReplyDelete