Thursday, September 16, 2010

Dagens visdomsord 3

Världen tycks pågå lite mer än vanligt idag. Vilket är fenomenalt vänligt av den, eftersom det innebär att jag inte behöver oroa mig för att råka hamna i någon slags tillstånd av att inte ha någonting att göra. Hemska tanke.

Först av allt vill jag ge ett stort tack och en lite mindre länkkärlek till Laakso. Tack.

Därefter ser det ut som att Ipred inte verkar vara så oproblematiskt som dess förespråkare vill antyda, och att det därför nu ska skickas vidare till EU-domstolen. Det kommer förvisso att ta ett tag för rättvisans maskineri att snurra vidare, men jag är ändå hopfull inför det eventuella utfallet.

Det tycks också som att det numera finns en marknad för kända bloggare. Hint: det är val på söndag, och vissa bloggare kommer att ha brutalt mycket mer tid över efter det. Just saying.

I övrigt är det glädjande att mina kollegor inom Netroots lyckats få ut budskapet om ekokammarenbred front. Vi behöver onekligen mer politisk ekonomi (i dess medie- och kommunikationsvetenskapliga mening) i det hela.

Redaktionen vill även påminna om att det näst näst sista 2022-inlägget publicerades nyss. Förebyggande nostalgi indeed.

För att avsluta denna ström av medierat kloka ord så vill jag, likt Hax, notera att Gallo är en soppa. Inte av typen gulasch, dock.

Välan. Det var allt för mig för det här inlägget. Jag anar dock att ett inlägg till är på väg in, av den lite tyngre sorten den här gången. Om någonting så inne som arbetsmarknadspolitik, av alla saker.

Flattr this

No comments:

Post a Comment